Digital Oplevelsesformidling i Destination Sydvestjylland

År:
2013 - 2015
Afsluttet
Aktørguide:
Digital oversigt

Gennem projektet om digital oplevelsesformidling skulle skabes flere arbejdspladser i Destination Sydvestjylland ved at mindske afstanden mellem udbydere af turistprodukter og nuværende og kommende turister gennem brug af digital teknologi.

Målgruppe

Projektets målgruppe var todelt. I første omgang arbejdede projektet direkte med de lokale turistaktører for at hæve destinationens digitale niveau. Derved kunne projektet ramme sin anden målgruppe; de potentielle turister, som denne digitale udvikling kunne ramme.

Formål

Det overordnede formål i projektet var at skabe en mere digital destination, hvor turisterne mødes, der hvor de er. Ved at gøre adgangen til hjælpemidler og muligheder lettere at finde, blev Destination Sydvestjylland (DSVJ)  et mere tiltrækkende feriemål.

De digitale muligheder gør også, at turisterne både finder mulighederne, når ferien skal udvælges derhjemme, og finder mulighederne når de står midt i destinationen.

Således stod projektet også for oprettelsen af en række digitale informationsskærme fordelt over destination, hvor besøgende let og enkelt finder information om nærliggende seværdigheder, restauranter, oplevelser og andet.

Yderligere information

Find yderligere information på – http://sydvestjylland.com/da/erhvervsforum/digitalt/

Kontakt

Erik Dam

Sekretariatsleder

T: +45 36 97 35 10

M: +45 53 34 23 59

Niels Bohrs Vej 6

6700 Esbjerg

Send mail