Formål med projektet
Formålet med projektet var, at optimere konkurrenceevnen og understøtte indtjening og vækst i turismeerhvervet ved at udvikle DSVJ hen imod en forretningsorienteret organisation:
Fokusområder
Projektet havde fokus på følgende områder:
- Organisations- og forretningsudvikling (O) – koblingerne mellem aktørerne, organisationen og destinationen (struktur, mål og deltagere)
- Fremtidens turismeservice (F) – hvordan og hvor serviceres gæsterne bedst muligt (struktur og deltagere)
- Målrettet online kommunikation, salg, PR og markedsføringskoncepter (M) – hvordan kommunikerer DSVJ bedst muligt med gæsterne før, under og efter opholdet (teknologi og deltagere)
Rationalet i ansøgningen var at udvikle nye forretningsmodeller, der kunne understøtte vækst og udvikling for den enkelte aktør, for at forbedre indtjeningen for aktøren, hvilket alt andet lige vil medføre øget vækst i hele destinationen.
Dette skete, i et tæt samarbejde med erhvervet, via udvikling af nye forretningsorienterede organisations- og samarbejdsformer, der styrkede hele værdikæden, hvilket gav mulighed for at tiltrække flere gæster hele året rundt.
Finansiering
Projektet blev finansieret af EUs Regionalfond og af Vækstforum i Region Syddanmark.
Strategi for Destination Sydvestjylland
Projektet understøttede bl.a. udvikling af strategi for Destination Sydvestjylland. Strategien kan findes her – http://issuu.com/svuf/docs/strategi_final_2013?e=1843821/33700118